Katarzyna Stalińska
Logopeda i pedagog specjalny z 16 - letnim stażem pracy, z ogromną pasją wykonująca swój zawód. Kreatywna, zaangażowana, cierpliwa, aktywna w poszukiwaniu nowych metod i technik przydatnych w prowadzeniu terapii logopedycznej. Zawodowo ukierunkowana na prowadzenie terapii logopedycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, jednocześnie pragnąca rozwijać się w obszarze bardzo wczesnej interwencji logopedycznej. Doświadczenie zawodowe nabyte jako logopeda w pabianickim przedszkolu integracyjnym obecnie wykorzystuje prowadząc działalność własną.
Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwójki dzieci: 12-letniego Franka i 8 –letniej Marty.
Wykształcenie:
- 2000 – 2005 studia dzienne Uniwersytet Łódzki
Kierunek: edukacja specjalna
Tytuł zawodowy: magister edukacji specjalnej
Studia podyplomowe:
- 2016 – 2018 - Neurologopedia Kliniczna ze Wczesną Interwencją Logopedyczną Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu – 4 semestry
- 2014 – Neurologopedia ogólna i dziecięca, AHE Łódź – 2 semestry
- 2005 - 2007 Logopedia, WSP Łódź – 4 semestry
Szkolenia zawodowe:
Rok 2021:
- „PUMO – usprawnianie motoryki oralnej.”
- „Elementy metody werbotonalnej cz.I i cz.II”
Rok 2020:
- „Wrażliwe niemowlę, a symptomy sensoryczne.”
- „Developmental Baby Massage Certified Teacher”- FEDANT
- „Dlaczego ssanie niemowlęce nie zawsze jest odżywcze?”
- „Elektrostymulacja w logopedii”- Certyfikat nr1492/2020
- „Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii -podejście praktyczne.”
- „Picture Exchange Communication System -Poziom 1.”
- „Logosensoryka”
- „Ankyloglosja -praktycznie.”
- „Żywienie dzieci we wczesnym okresie życia.”
- „Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej.
- „Oswajanie ma znaczenie.Holistyczny program terapii karmienia.”
- „Oswojnie ma znaczenie.Terapia karmienia od podstaw.”cz.I i cz.II
- „Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt.”
- „Niemowlak u logopedy II Miobobo skrócone wędzidełko podjęzykowe u niemowląt”– podejście praktyczne.
- „Trening Karmienia logopedycznego od podstaw.”
- „Diagnostyka i Terapia Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego Metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy.”
- „Trening jedzenia” -Fundacja Pomoc Autyzmu.
Rok 2019:
- „Sensory babies – master class course”- specjalistyczny kurs z zakresu organizacji i integracji sensorycznej u małych dzieci od poczęcia do okresu przedszkolnego.”
- „Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego.”
- „Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego – warsztat rozwijający.”
- „Ankyloglossia u noworodków i niemowląt.”
- „Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii karmienia wg standardu szkoły terapii karmienia od pestki do ogryzka.”
Rok 2018:
- „ Fizjologiczna metoda terapii zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 3 do 4 roku życia z dyslalią obwodową.”
- „Wykorzystanie elementów metody werbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.” Cz.I
Rok 2017:
- „ Logorytmika – ruch- słuch – słowo” – kurs certyfikowany
- „ Ćwiczenia funkcji słuchowych – rozwojowe programowanie terapii.” Centrum Metody Krakowskiej
- „ Ćwiczenia funkcji wzrokowych – rozwojowe programowanie terapii.” Centrum Metody Krakowskiej
- „Integracja Odruchów Ustno – twarzowych cz.I” Międzynarodowy Instytut dr S. Masgutowej
- „Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii – moduł I.”
- Udział w rocznym programie zorganizowanym przez redakcję portalu Pracowania Logopedy.pl pt. „Ogólnopolski program doskonalenia umiejętności praktycznych logopedów.”
Rok 2016:
- „ Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji…” Centrum Metody Krakowskiej
- „Terapia taktylna”- Międzynarodowy Instytut dr S. Masgutowej
Rok 2015:
- „ Diagnoza i terapia motoryczna mowy. Metoda Pozycji Oralnej Oral Motor Teraphy.”
Rok 2014:
- „ Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD) jedną z przyczyn trudności w uczeniu się”
- Seminarium „ Wczesna interwencja terapeutyczna”
Rok 2012:
- „Stymulacja mechanizmów lewopółkolowych – usprawnienie pracy lewej półkuli mózgu.” Centrum Metody Krakowskiej